PLYMOUTH -57

Kontaktas via mail. ivan@le-baron.se

Det blir nog inte så mycket jobb på den.
Lackera-ny inredning och sparka på hjulen sen kan man nog ut
och åka!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men lite jobb är ju kul.

Men det blev inte mycket kvar av bilen, det höga gräset och fuktigheten är nog inte att rekommendera om man vill ha en rostfri bil.

Men det är bara att bita i det sura äpplet, och bygga vidare. Detta blev kvar av frampartiet………………………….ingenting!!! jo ramen kunde användas.

Överdelen på vingarna kunde räddas………. så blev det till att använda släggan och forma nya plåtar……………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Nytt bagage golv och sidostycken, bakstammen blev lite knepig att fixa.

skam den som ger sig, storsläggan och mothål så funkar det.

Då var det dags att byta plåten mellan bakrutan och bakluckan. Ramen runt bakrutan och överdelen på hjulhusen, mm mm.

Så blev det, nu är det som en vanlig renovering kvar.

_______________________________________________________________

 Denna motor är en 440 men mindre borrning 413. Industri motor som satt i Dodge motor home och i truckar och liknande, De var extra förstärkta i gjutningen både invändigt och på utsidan.Väldigt starka block med smidd vev. Det hade stått vatten i den så den borrades upp till 440 originalstorlek.IMG_1795a

IMG_2661a

IMG_1798Nya ventiler i dom renoverade 509 topparna.

————————————————————————————————————

IMG_4242Nu är ramen på gång.
Då denna bil inte blir exakt original så
blir det en del uppdateringar som ingen kommer att märka om man inte kan
Plymouth -57.

Exempel.
8 3/4   med bromsar och lamell diff från Chrysler NEW YORKER -59

IMG_4244Jag håller på med att tillverka motor fästen
till 440 då denna bil hade sexa från början.

Kontakt via mail,   ivan@le-baron.se
Mvh Le-Baron