PLYMOUTH -57

Kontaktas via mail. ivan@le-baron.se

Det blir nog inte så mycket jobb på den.
Lackera-ny inredning och sparka på hjulen sen kan man nog ut
och åka!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men lite jobb är ju kul.

Men det blev inte mycket kvar av bilen, det höga gräset och fuktigheten är nog inte att rekommendera om man vill ha en rostfri bil.

Men det är bara att bita i det sura äpplet, och bygga vidare. Detta blev kvar av frampartiet………………………….ingenting!!! jo ramen kunde användas.

Överdelen på vingarna kunde räddas………. så blev det till att använda släggan och forma nya plåtar……………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Nytt bagage golv och sidostycken, bakstammen blev lite knepig att fixa.

skam den som ger sig, storsläggan och mothål så funkar det.

Då var det dags att byta plåten mellan bakrutan och bakluckan. Ramen runt bakrutan och överdelen på hjulhusen, mm mm.

Så blev det, nu är det som en vanlig renovering kvar.

_______________________________________________________________

DSC021285Köpte en Renoverad
413 Golden lion 1959 för att montera i Plyman. Körde bilen den satt i 150mil och den fungerade mycket bra förutom att den drack 30 lit. olja på 150 mil, eller rättare sagt det rann ut på backen under tiden jag körde.Se fotot!! En orsak, killen som plockade me bilen gillade att spraja färg på alla ställen det inte skulle vara färg på.

DSC021295Det var inte lätt för Tätningen att hålla tätt när glidytan är lackad, och bild 2. även invändigt är det lackat med stora flager som släpper, så det är bara att plocka isär och rengöra och kontrolera vad som måste åtgärdas.

DSC021305

Kontakt via mail,   ivan@le-baron.se
Mvh Le-Baron